الجمعة، 10 أبريل 2009

hilang selera? huu

bila ketikanya aku hilang/tiada selera makan?..nak makan, tapi makanan tak mau masuk mulut..kalau berjaya masuk mulut pun, susah sangat nak telan. huhu...

1. bila letih sangat.

- aku akan tidur je. tak larat nak makan.


2. bila tertekan.

- aku akan bersendirian, kurang bercakap, dan mendengar lagu2 pilihan.


3. bila ada masalah.

- aku tidur je. malas nak pk.


4. bila sedih.

- aku akan tiba2 membaca alquran..sungguh seronok bace alQuran ketika sedih.. agar sedih itu pergi. selain itu aku juga akan mendengar lagu sedih.
* tapi tak bermakna kalau aku ngah dgr lgu sedih aku sedang bersedih.


5. bila runsing.

- aku baca al-Quran jugak..haha, baru nak bace alquran..pastu tido.


6. hari di mana ada exam.

- kalau exam tak lepas lagi memang takde selera nak makan, kalau pukul3 ptg exam, pas exam lah jugak baru makan..


7. ketika berprogram sebagai komiti/fasi..

- kalau jadi peserta amat berselere..hehe


keadaan2 di atas akan menyebabkan aku tiada selera makan. jadi, kalau ada sape2 nak belanja aku(padahal takde duit) boleh la pelawa untuk belanja aku makan di waktu2 tersebut, confirm aku tolak..tapi boleh je tapau...hahaha.

0 التعليقات: