الأحد، 17 مايو 2009

senyum2 slalu bang

aku sangat2 letih..balik practical kul 4 jumaat lepas terus pgrm kem b.arab pmr smk jln kebun petang tu..tp aku memnag suka jd fasi..tu join gak..hehe

habes pgrm semalam petang, hari ni aku g keje..memang tak stabil..haha..

kdg2 aku tak terlayan msg2 korang, mintak mahap la ye..yang betul2 'penting' je aku balas..yang lain aku abaikan je..

aku nak hantar kertas exam kat pelajar dalam kelas, sorang student tegur:

"muka tensen je bang"

"aik?..muka tensen ke..hehe..". aku tersengih je.

pastu aku dok kat meja aku, sepupu dia yang berbaju polo juga lak tegur aku:

"napa muka muram je bang? putus cinta ke?"

aku senyum je..bila masa lak aku putus cinta..aku sepak sorang2 budak ni kan..huhu

cam ni la aku, melayan karenah budak2. budak2 kat sekolah lagi la perangai diorang susah nak cakap camne..tadi mak tanya, "cane ngajar, ok? budak2 cane?".."budak2 camtu la mak" huhu, pesan mak "ajar budak baik2, ajar sampai pandai"..insyaAllah..

semalam dapat kumpulan, aku dengar budak kumpulan cakap : "nampak garang je abang ni"..aku sergah balik. "nampak garang ea? sape suruh pilih abang? terima la sendiri"...hahaha...aku dan terbiasa jadi garang kat sekolah tu...pastu ngan kawan2 aku jadi "manja" emula..haha..

habes pgrm budak kumpulan aku cakap kat guru kanan bahasa diorang : "abang ni nampak garang, tapi baik"..hahaha.. pastu cikgu diorang bals:" bagus la camto. cikgu memang kadang2 garang, ada masa marah, ada masa peramah, dan ada masa bergurau senda cam kawan2"..aku senyum je..

ops, terkeluar tajuk lak..berbalik kepaada budak yang berbaju polo tadi.

masa diorang nak balik, diorang berpesan sambil tersenyum :

"senyum2 slalu bang"..

tamat...

0 التعليقات: