الجمعة، 27 مارس 2009

=)

alhamduliLlah..

dah selesai satu paper final exam - sc. of ma'ani-

sekarang kepala pusing sangat, mata berpinar2 je pandang skrin komputer ni.

semalam kurang tidur akibat study last minute untuk final exam pagi tadi.. sempat la tidur kurang 2 jam.

minggu ni pun banyak tugasan dilangsaikan. memang takde lapang langsung..tiap2 hari ada je benda nak siapkan / uruskan..saimen-taqdim-wajibat-midterm-dll.

khamis malam baru sempat bace untuk ma'ani. berbekal kurang 12jam mengulangkaji untuk final, tu je la yang terbaik mampu untuk aku curahkan kat exam paper pagi tadi... ape pun resultnya nanti aku terima dengan puas.

pas exam terus g balik bilik dan makan. wlwpun takde selera nak makan. dapat jamah sikt je. aku paksa juga menelan makanan tu, sebelum aku jatuh sakit. dengan bebanan minggu ni aku dah rasa kurang sihat. kalau tak makan lagi teruk. aku mesti jaga kesihatan di ambang final ni. aku taknak peristiwa 2tahun lalu berulang menyebabkan aku terlepas duduk final 2 paper untuk short sem. aku dah dapat 'signal' sakit singgah semula, tapi selepas 'tindakan' segera diambil ia menjadi 'jernih' kembali... jadi aku mesti kurangkan tekanan dan jaga kesihatan-cukup tidur+makan-. mak aku mesti risau kalau tau aku tak sihat. act aku ok je.alhamdulillah. masih boleh bertahan.

khutbah jumaat tadi agak menarik. dah macam presentation kat kelas pun ada, sebab khatib guna LCD pancar slide. pastu hurai main bantai je..agak nak tergelak jugak la dengar khutbah tadi..kah3..

pas jumaat ada ilqak syair. kepala aku yang masih berat, tak cukup tidur ilqak syair kat HS square sampai terlupe2 pangkal bait. rosak performance aku.huhu, dekat 3.30tiba ramai2 'pembesar' IRKHS -dean, DD, head2 dept dll officer2 kullyah- datang tempat ktorang taqdim, ingatkan ustazah jemput diorang datang sertai ilqak kitoran, wat gempak je, rupanya mereka nak bergambar beramai2 kat tepi sungai tu.huhu.

papepun dah lega sebab dah selesai exam hafazan syair. asik tunda je, terseksa juga jiwa bila ditunda je sebab dah masuk minggu final exam ni. orang nak bace untuk final dah tergangu. dulu mintak2 ditunda, sekarang sampai final baru dapat wat exam hafazan, amek kau..ha3

petang pas asar, meeting tergempar bersama penasihat nadi yang paling comel dan terbaik antara yang terbaik. kat meeting tadi cume bincangkan perkara yang amat2 penting je. walaupun agak lalok masa meeting tadi, lega rasa lepas mendapat 'penyelesaian' sebagai ubat penenang. he2..segala yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya. ALlah Maha Mengetahui.

kul 6 habes meeting aku terus bergegas ke tempat keje, sebab dh janji ngan kawan nak ganti dia petang ni, sebab selasa lepas aku dah mintak dia tolong ganti aku keje lantaran byk tugasan.

jadi, aku sekarang kat ofis. nak bace buku kepala pusing, tak leh masuk, maka nya aku pun merapu2 di sini.ha3

di hadapanku sekarang timbunan tugasan yang belum siap..tapi ia sedikit pun tak mematahkah semangatku. he3.
bak kata dia "chaiyok2!", dan katanya lagi "tiada tangisan lagii"...???hahaha

0 التعليقات: